Какво е BRAND BOOK?

Дoкато brand guidelines са стандартите за стиловата употреба на някоя част от вашия бранд (например употреба на лого или шрифтове), то brand book е материалът, в който цялото визуално представяне е систематизирано и описано.

Това е книгата, която събира на едно място цялата идентичност на марката, и е ключов фактор при бъдещата ѝ употреба в различни медийни платформи.

Когато промотирате вашия бизнес, често ще ви се налага да използвате трети лица, които да работят по изграждане на рекламата за вашия бранд. И именно тук е важният момент, защото има голяма вероятност те да не разберат напълно вашия бранд и правилата за употреба на неговите отделни графични елементи, послания и т.н.

За да осигурите консистентното му присъствие и избегнете евентуални неправилни приложения, силно препоръчваме създаването на brand book – за целта можете да се доверите на опитен дизайнер или дизайн агенция, които са разработили основите на вашата марка. Документът може да бъде както на хартиен носител, така и в електронен вариант – важното е да бъде удобен за употреба и представяне.

Тази често пренебрегвана стъпка гаранитраме, че ще ви спести време при бъдещи активности, ще улесни комуникацията с подизпълнители и ще предотварти евентуални грешки, като:

  • Неправилно изполване на лого и слоган
  • Неподходящо използвани цвтове, шрифтове и други елементи от дизайна
  • Липса на хомогненност, което би могло да се отрази негативно на цялостния имидж на бранда

Затова, създаването на бранд книга е трудоемък процес, който изисква време и внимание към специфичните детайли.
Но веднъж разработен, обещаваме ви, че ще осигури стабилна основа за успешното развитие на марката и ще се окаже една от смислените инвестиции във вашия бизнес.

Виж повече...

Asset 7